50/50-läsken!

Razz-nånting-nånting heter den och etiketten (och smaken för övrigt) bara skriker 80talsgroggvirke, läsken som smakar som Karamellpojkarnas 50/50 klubbor. Eller jaa, klubborna är godare, men läsken roligare. En lätt rökig bouqet med stark underton av lakrits men tydligare eftersmak av hallon. Väl bekomme i svenska hemmet till ostbågar perhaps, och på alla fejkade fjortisfester!!!
Just nu vill jag mest bara sitta och käka rökt korv och kolla på naturfilm, men tror jag ska spela lite sims först, så jag känner att jag gjort något nyttigt idag. Har fram tills nu bara vilat hela dagen. Och det tycker jag är rätt tråkigt om jag får säga det själv! Men så bir det när man är on le sjukhys och dom micklar med ens kropp dagen lång. Kommer snart kunna äta bättre iallafall när mina halsbränneliknande symptom ger med sig. 
Skrev på ett mail idag från Greenpeace till jordbruksministern, miljöministern (min kusins stiliga make!) och statsministern angående utarmningen av havsmiljöerna och det faktum att man måste gå så långt att Greenpeace fysiskt, på egen hand måste släppa stenblock till botten för att förhindra bottentrålning. Man blir mer påverkad än man tror av att kolla på Coastwatch och andra liknande skitprogram där man kan se folk som tjuvfiskar eller bara helt enkelt fiskar upp fisk som är för liten. Arter dör ut snabbare än man tror, om man fiskar upp dom innan dom hunnit etablera sig och växa till sig. Many greedy people in world i say, many greedy, ignorant people, ja!

And now: I'm off to see dinodokumentär med papi

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0