Brad Pitt

Detta inlägg kommer inte att handla om herr Pitt utan jag vill bara helt enkelt med den simpla rubriken befästa det faktum att han har en humorförmåga som få besitter. Tack. 

Så let's get down to business. Det kommer här följa en liten lista som i sig behandlar ett ämne som är totalt ointressant för alla, inte ens intressant för mig själv, MEN jag kommer, hör och häpna, försöka vara lite rolig under tiden. Ämnet är:

Elins fem bästa insikter idag:

1. Nick Caves musikaliska storhet kan endast med nöd och näppe beskrivas i ord. (Ok detta blev inte så humoristiskt, men det är jävligt sant.)

2. En vit(aktig) sjukhusfilt med brun text ser äldre ut än en blå sjukhusfilt med vit text. 

3. En blå sjukhusfilt med vit text ser fräschare ut än en gul(aktig) sjukhusfilt med blå text. (Naturligtvis.)

4. Min mamma kan mycket väl få fina komplimanger av sina manliga medarbetare, på jobbet, när inte hennes barn kan hålla koll på henne. (Detta hände in fact idag, hon är "fräsch". Visserligen tvekade han om han skulle säga det, men det beror förmodligen på att hon är hans chef. Dessutom sa han att det var trots allt hon fått gå igenom på sista tiden, vilket var fint. )

5. Brad Pitt är för jäkla rolig den karln. (Jaa, jag vet, men det kan inte sägas för mycket, dock kommer jag aldrig mer skriva det i min blogg. 

Nu en annan grej. 
Folk som bygger sina liv på pengar så till den milda grad att de skämmer bort sig själv tills man inte ser deras själ och hjärta för deras yta blänker så mycket och alla tio lyxbilar står ivägen. De som på ett helamerikaniserat sätt slänger pengar till höger och vänster på operationer i sina ansikten, smycken till löjliga priser och kanske tillochmed köper stackars exotiska djur att ha i burar i sina trädgårdar. Och sen de på lite lägre nivå som tycker det är deras mänskliga rättighet att få shoppa designerväskor eller plagg som de använder en gång. Och ungdomar som antingen slösar sina egna pengar eller ännu hellre sina föräldrars, äter mat ute varje kväll, köper lägenheter i Stockholms innerstad, för att det inte passar sig att bo billigare i förorten. 
Alla de som helt enkelt tänker mycket på sig själv och sitt eget liv och som i vissa fall älskar konsumtion och pengar tills det liknar besatthet. Och hela systemet bakom detta, välfärdssystemet och skyddsnäten. Kan ni förklara för mig varför jag inte kan få sjukpenning p.g.a att jag inte haft CSN så jag t.ex. kan betala hyran själv under tiden jag blir frisk från min leukemi.  

And now: I'm off to the Oscars!

Kommentarer
Postat av: Hanna

du är bäst

2009-08-29 @ 10:25:41
URL: http://edwould.blogspot.com
Postat av: Amanda

Ack så skatten är byggd, vem skattar vi till?



Jag håller med hanna, du är bäst!

2009-09-15 @ 22:41:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0