Mamma does not fancy Lotta Engberg

Mami och Hani är här en sväng och visiterar mig, hihi. Hani sitter och hatar sin fysik B och mamma läser den förhatliga kvällspressen. Allas vår sommar-Ernst hade tydligen gjort förgiftad snaps och Obamas fru har upprört USA genom att visa sig i shorts och en kvinna var född med båda könen. Allt i samma underbara tidning. Jag jobbar aktivt med en kampanj för att få min far att sluta köpa kvällstidning varje dag. Journalistiken och värdet i artiklarna är på gråsuggenivå och jag tror ärligt talat att man blir mindre intelligent av att läsa't. Jag antar att jag alltid kommer vara en bokmänniska.


Elins topplista 23/8 över humor som gör henne glad (som om det finns humor som gör en ledsen?):

1. Mammas nya kille på p3
2. Funkytown på p3, allt med Kringlan och Josefin
3. Noel Fielding och Julian Baratt
4. MONTY PYTHON
5. Brad Pitt


Kommentarer
Postat av: Sofia Nilsson

"5. Brad Pitt" FANTASTISKT roligt!

2009-08-25 @ 11:53:19
Postat av: Erik Nilsson

Hej!! Jag har också tänkt tanken att slaskjournalistiken är skadlig. Inte bara är det som du säger riktigt tacky artiklar och nonsensnyheter, löpsedlarna skrämmer ju folk. Rubrikerna är påminner mycket om nazister och deras retorik.

Fortsätt med din blogg, den är bra!

2009-08-28 @ 18:55:10
Postat av: Elin, denna bloggs moder

Erik, du har så vettiga tankar tycker jag. Paralellen till naziztisk propaganda stämmer otäckt väl. Man lurar människor att tro otroliga saker, att de behöver onödiga saker, genom att skrämma dom.

Och tack för att du gillar bloggen, hihi.

2009-08-28 @ 20:40:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0