Sveriges sämsta komiker

Tvn står på femman, det är Roast på Berns. Cecilia Frode har just ägt ut hela programmet. Jag har inte mycket till övers för den så kallade svenska humoreliten eftersom jag tycker den känns sliten(!) men det finns vissa som faktiskt har poänger i sina skämt till och från, det glimtar fram ibland mellan sexskämten och dagishumorn. Men en som inte glimtar igenom alls på något sätt är Petra Mede. Jag observerade just nu hur hon kom i någon form av desperat humorläge på Roast på Berns. Cecilia Frode gjorde en intressant "standup" där hon roastade standupen och inte standupparna kan man kanske säga, jag tyckte det var uppfriskande, men sen är ju även jag en kulturtant. Medans de andra deltagarna satt och log åt Cecilias monolog och som jag tyckte det, fattade hennes grej, fattade vad hon ville säga, att hon hade en annan agenda än de men inte tyckte det var pinsamt, så skrattade Petra Mede desperat vid varje tillfälle. Sen när det var hennes tur var rösten flera nivåer högre än annars och hon kändes märkbart stressad. Hon spottade ut skämten så man inte minns dom nu i efterhand och startade såklart med ett bajsskämt om Cecilia Frode. Åh vilken stor komiker Petra Mede är. NOT. Ingen jag känner tycker hon är rolig, så hur kan hon få jobb i så många olika program och få ingå i det humorgäng hon gör. Me don't fatt it.

Kommentarer
Postat av: kusin Linda

Nä, jag har inte heller skrattat åt en enda stavelse som kommit ur den kvinnans mun.

HUR KUNDE DE låta henne leda melodifestivalsspektaklet?!?! Inte för att jag är särskilt melodifestivalsbrydd så där i största allmänhet, men alltså.... Hon är inte rolig. Hon är bara jobbig och nervös.

2009-10-20 @ 19:30:50
Postat av: Hanna

Haha, det enda jag skrattar åt när det kommer till henne är hur sjukt desperat hon blir! Varje gång!! Det bara sprutar ut skrikiga ord ur henne, det ena i en högre frekvens än det andra!

2009-10-21 @ 18:27:27
URL: http://rymdmonster.blogspot.com
Postat av: erik

Cecilia Frode är ju karismatisk och så härlig att lyssna på. :) Om du gillade henne så tror jag du kan gilla Henrik Schyfferts också: http://www.youtube.com/watch?v=Q71M1UX_UtQ&feature=PlayList&p=76B40187892063CE&playnext=1&playnext_from=PL&index=15 Som enligt mig höll rätt bra nivå

2009-10-23 @ 16:01:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0