Jag har hittat rätt

Jag förstår inte ibland hur folk kan leva sina liv som dom gör. Idag har jag haft en liten tanke om att man kan påverka sig själv mycket mer än man tror. Är man ledsen tror jag att man med egen kraft kan göra sig gladare, mår man dåligt tror jag man har mer kontroll än vad man någonsin tänkt sig. Det handlar till viss del om inbillning, men till ännu större del om att man lär känna sig själv och försöker inse att man vill vara frisk och lycklig. Det handlar nog om att töntigt och obevekligt tro på det goda och inte fokusera på det onda.
I helgen hade jag permisson från sjukhuset och då passade lillebro minsann på att komma och snaska med mig. Blev lite film, lite big failure med popcornen och en för övrigt trevlig kväll, bara hon och jag.

Kommentarer
Postat av: Tunis

oh den där schkålen är så fin!

2009-09-15 @ 14:32:24
Postat av: Kusin Linda

Jaa, helt rätt, sen jag började med yoga tror... nej - VET jag att man kan tänka sig till ett bättre, gladare och friskare liv!!!



Och nu har jag börjat lyssna på en ljudbok: Munken som sålde sin Ferrari, om en stjärnadvokat som efter en hjörtattack tar tag i sitt liv, åker till Himalaya och lever med ett gäng "mystiker" som är evigt unga, friska och glada just för att de lärt sig att behärska sina tankar! Ja, jag har inte kommit så långt än, men jag ääälsar vartenda ord, hittills.



Blan annat sa de att en människa i snitt tänker 60.000 tankar på en dag. Ok, ok. Men 95% - NITTIOFEM PROCENT!!! - av dem är samma tankar som man tänkte dagen innan. Fatta då vad det gör för någon som huvudsakligen tänkte negativa tankar.

Förstå då vilken skillnad det gör OM man klarar av att ändra sitt tankesätt så att man huvudsakligen tänker ljusa tankar.



Och JA, klart man ska vara lite töntig, man mår ju så mycket bättre av det!



För jag får ont i magen av alla som lever i något hektiskt ekorrhjul och bara stressar på och aldrig njuuuter av stunden, sen har de typ tre semesterveckor per år då de har tänkt vara lite lyckliga - fast det lyckas aldrig för de vet inte hur man gör...

Faan, tönta ner er lite, ta det luuuugnt, lukta på blooommorna och så vidare. Det FINNS ett ljusare liv där ute, och det börjar i ditt alldeles egna huvud.



Ja. Jag tror jag ska bli en sån dära nördig ekologisk yoga-guru i framtiden, jag tror det är mitt mål i livet.



Förresten blev jag förvirrad när jag hittade till den här bloggen (facebooklänk) och läste i inlägget om "lillebror". Tills jag såg att det sedan stod "hon" om samma människa. Då hajjade jag att jag inte var vilse.



Gud förbannat vilken jobbigt lång kommentar... Men jag LBIR så lycklig när jag får sprida lite yogaflum och livsfilosofi över världen ;)

Hej hej.

2009-09-15 @ 17:21:46
Postat av: Elin, denna bloggs moder

Ja men Linda! vad underbart att läsa din kommentar!Man har så mycket att lära sig om sin kropp och sitt inre. Och jag har rätt mycket tid över , och dessutom en pojkvän som är intresserad av sånt, så det blir lite diskussioner :) haha och jaa, jag kallar hanna för lillebror. Vet inte när det startade faktiskt....men nu sitter det :D

2009-09-15 @ 22:26:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0