Times, times,times

Har sett mighty mycket film de senaste dagarna. Igår såg jag klart All that jazz om Bob Fosse's crazy liv. Sen såg jag King Kong från 1933 och avlslutade sen kvällen med Kenny Begins. Idag har jag sett Picassos äventyr a la Hasse och Tage. Jag gillade den. Och skrattade. Tänkte se en till nu ikväll men fastnade framför Bernardas Hus på tv. Teater på tv är något av en lyx tycker jag. Tycker man ska ta till vara på att dom visar det överhuvudtaget. Dessutom reminissar jag tillbaka till gymnasietiden. Tror det var i när vi gick i ettan som treorna hade den som slutproduktion.
Tänker vad som var då och vad som är nu. Om jag saknar det eller inte. Vad jag saknar och vad jag inte saknar. Det är inte så intrikata tankar, jag håller den tiden ganska okomplicerad. Men jag saknar att spela teater. Skulle vilja odla talangen. Så vi får se.
Vill citera författaren Stig Dagerman som jag lärt mig om på Wikipedia i förrgår:
"Jorden kan du inte göra om
stilla din häftiga själ!
endast en sak kan du göra;
en annan människa väl
men detta är redan så mycket
att själva stjärnorna ler
en hungrande människa mindre
betyder en broder mer"

Kommentarer
Postat av: Mamman

Jag gillar verkligen citatet av Stig Dagerman

2009-09-26 @ 23:27:30
Postat av: Tove

Vilket jättefint citat det där var. Saknar dig så otroligt mycket ska du veta. Kommer du till Borlänge någon gång? Isåfall vill jag försöka tajma så jag kan komma hem då också! Egentligen borde jag komma och hälsa på dig, jag har ju fortfarande inte varit där. Skam på mig!

2009-09-29 @ 18:35:14
Postat av: Elin, denna bloggs moder

Jag kommer nog inte komma till Borlänge på ett tag eftersom jag ska göra benmärgstransplantationen om några veckor. Men om jag kan och du kan så kan du ju göra ett besök på sjukhuset eller om jag får vara hemma i Enköping. Det är lite oklart för mig just nu, var jag kommer vara :)

2009-09-29 @ 19:15:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0